Projděte se někdy nějakým městem,
čím okresnější tím lepší. Jestli vám někdo někdy bude
ještě tvrdit, že Češi jsou ekonomicky v háji, podívejte se na
domy kolem sebe. Lidi, kteří si upgradují dům novou fasádou a
plastovými okny, na tom zle nebudou. A že se takových inovátorů
rojí každý rok tisíce. Což o to, ať si opravují, ale ať
respektují původní tvář prostředí, ve kterém žijí. V
případě Čechů požadavek málem nesplnitelný.
Když už si dělám novou fasádu, tak
to přece nenatřu na šedivou, jsem snad blázen? Milý pane
staviteli, nejste, pokud původní barva taková byla. Rozhodně lepší, než když vymódíte svou
ulici jasně oranžovou fasádou, odignorujete původní římsy,
které zaplácnete polystyrenem, a změníte styl oken. Na plastová
okna a prasárny v architektuře obecně budu nadávat jindy, teď mě
zajímají barvy.
No, není tohle přímo úžasná
kapučínová barva? No, není. Viděli jste někdy cappuccino? Má
tu nejuniverzálnější hnědou barvu, jakou káva může mít. Tak
snad nemusíme urážet cappuccino tím, že po něm pojmenujeme
vyblitý odstín hnědé, který se stal tak populárním. Ostatně
zdá se, že hnědá a oranžová hrají prim v současném
stavitelství. Ta druhá bude patrně ovlivněna politickými
preferencemi, ta první oblíbeným českým klišé: „Já bych bez
toho kafe prostě nevydržel(a).“
A i jinde se člověk musí divit
nad tím, s jakou barvou se může dostat do styku. Otevřeli jste
někdy takový ten zásilkový katalog s nemastným neslaným oblečením, který
mají v oblibě dámy pětapadesát plus? Já jsem měl možnost do
něj nahlédnout při jedné z cest vlakem. Oběma dámám v coupé
vydrželo celou hodinu jedno jediné téma...nebude mi tahle halenka
malinové barvy ve velikosti 56 malá? Ano, malinová barva je ještě
v pořádku, ale meruňková ( v jakém stádiu zralosti?),
čokoládová (mléčná, bílá, s oříšky, tmavá atakdále?)
nebo pistáciová (solená nebo čerstvá...ať hodí kamenem, kdo
kdy viděl čerstvou pistácii) mě dostávají. Pak předpokládám,
že ženy lehčích mravů budou preferovat barvy typu broskvičková
nebo buchtová, že mechanici budou natírat na barvu autovou (ta je
vždycky pěkně zaflákaná), že prodavačky budou lidem nabízet
trika v barvě trikové (ta jde ke každému typu postavy).
Jednou
jsem zapnul televizi a tam jistá redaktorka magazínu pro dámy
tvrdila, že jejich čtenářka musí mít chuť obálku časopisu
olíznout. Fajn, takže za chvíli budeme potkávat na chodnících
lidi, kteří si půjdou dát hrnek cappuccina k sousedovi a on jim
bude chodit na švestičky, jelikož si natřeli barák na fialovo?
Vrcholem všeho je šmoulí zmrzlina,
ale tak hnusně modrou barvu asi jinak pojmenovat nešlo.
Mějte se sluníčkově.
Hlavně, že v tom máme jasno a víme, co je co.
A co teprve lososová...:D
OdpovědětVymazat